Podmienky používania

Obchodné podmienky a upozornenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP") upravujú práva a povinnosti medzi prevádzkovateľom VRKE a zákazníkmi pri rezervácii a úhrade zážitkových VR služieb prostredníctvom online rezervačného systému na doméne booking.vrke.sk, ako aj pri využívaní služieb v prevádzke.

VOP sa uplatnia pri zmluvách uzatváraných:

  • so spotrebiteľmi (fyzické osoby, ktoré nekonajú v rámci podnikania),
  • s podnikateľmi (fyzické alebo právnické osoby konajúce v rámci podnikania).

Ak nie je výslovne uvedené inak, ustanovenia týchto VOP sa primerane použijú pre obe skupiny zákazníkov, pričom ustanovenia na ochranu spotrebiteľa sa vždy uplatnia v prospech spotrebiteľa.

1. Prevádzkovateľ

TP Solutions s.r.o.

Kuzmányho 45, 040 01 Košice, Slovenská republika
IČO: 55 596 398
Zapísaná v ORSR – 57325/V
E-mail: info@vrke.sk
Web: www.vrke.sk
Prevádzka: VRKE, Alvinczyho 12, 040 01 Košice

Prevádzkovateľ poskytuje zážitkové VR služby – VR únikové hry a VR arkádové hry, ktoré je možné rezervovať a uhradiť prostredníctvom online rezervačného systému na doméne booking.vrke.sk.

2. Predmet služby

VRKE poskytuje zážitkové služby virtuálnej reality v skupinovom alebo individuálnom formáte. Rezerváciou a úhradou zákazník získava právo využiť zvolenú VR hru v stanovenom čase a v trvaní podľa jej typu.

Služba je považovaná za službu voľnočasovej povahy podľa § 7 ods. 6 písm. k) zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách na diaľku.

3. Ceny a platby

Aktuálny cenník je dostupný na:

www.vrke.sk/cennik

Spôsoby platby:

  • online platba kartou prostredníctvom GoPay
  • platba kartou na prevádzke
  • platba v hotovosti na prevádzke

Doplatky a rozdiely v počte hráčov:

  • Ak sa dostaví menej hráčov, cena rezervácie sa nemení.
  • Ak sa dostaví viac hráčov a kapacita hry to umožňuje, doplatok sa uhradí na mieste podľa aktuálneho cenníka.

4. Rezervácia a potvrdenie

  • Rezerváciu je možné vytvoriť najneskôr 4 hodiny pred začiatkom.
  • Rezervácia je platná okamihom potvrdenia v systéme.
  • Zákazník je povinný dostaviť sa 10 minút pred začiatkom.

5. Uzatvorenie zmluvy

Vytvorením rezervácie v online rezervačnom systéme a potvrdením rezervácie zákazník predkladá prevádzkovateľovi návrh na uzavretie zmluvy na diaľku.

Zmluva medzi zákazníkom a prevádzkovateľom je uzatvorená okamihom:

  • potvrdenia rezervácie zo strany systému a
  • v prípade online platby aj úspešným vykonaním platby prostredníctvom platobnej brány.

Zákazník potvrdením rezervácie zároveň potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP a súhlasí s nimi.

6. Zmeny a storno podmienky

Zrušenie zo strany zákazníka:

  • Bezplatné storno: najneskôr 24 hodín pred začiatkom hry.
  • Menej ako 24 hodín: účtuje sa 100 % ceny.

Refundácia:

  • Pri online platbe sa refund vykonáva výhradne späť na kartu, z ktorej bola rezervácia uhradená.
  • Refund prebehne do 14 dní.

Zmeny rezervácie:

  • Možné najneskôr 24 hodín pred začiatkom hry, ak to kapacita a plán umožňuje.

Odstúpenie od zmluvy podľa zákona

Zákazník berie na vedomie, že podľa § 7 ods. 6 písm. k) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatváraných na diaľku nemá právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní, ak ide o poskytovanie služby voľnočasovej povahy a služba sa má poskytnúť v určenom termíne alebo lehote.

Keďže VRKE poskytuje zážitkové voľnočasové služby na konkrétne termíny, právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní sa neuplatní. Uplatnia sa výhradne storno podmienky uvedené vyššie.

7. Meškanie zákazníkov

  • Začiatok hry je pevný.
  • Meškanie do 10 minút – podľa možností môže byť hra skrátená.
  • Meškanie nad 10 minút – prevádzkovateľ má právo hru zrušiť bez nároku na refund.
  • Ak je voľný slot, prevádzkovateľ sa môže pokúsiť ponúknuť náhradné riešenie (presun, kratšia hra), ale nie je to povinnosť.

8. Vekové obmedzenia

  • Od 10 do 13 rokov – len s doprovodom dospelej osoby.
  • Od 14 rokov – bez doprovodu.
  • Za osoby mladšie ako 18 rokov nesie zodpovednosť dospelý sprievod.

9. Bezpečnostné obmedzenia a kontraindikácie

VR hry nie sú vhodné pre osoby so zdravotnými obmedzeniami, ako najmä:

  • epilepsia
  • závraty
  • silná nevoľnosť
  • poruchy rovnováhy
  • vážne kardiovaskulárne ochorenia
  • psychické poruchy ovplyvňujúce orientáciu

Osoba s akýmkoľvek zdravotným obmedzením vstupuje do hry na vlastné riziko.

Alkohol a omamné látky

  • Vstup je zakázaný osobám pod vplyvom alkoholu alebo omamných látok.
  • Prevádzkovateľ má právo odmietnuť vstup alebo hru bez nároku na vrátenie peňazí.

10. Obmedzenie zodpovednosti

Prevádzkovateľ nezodpovedá za:

  • ujmy spôsobené nesprávnym použitím VR headsetov,
  • ujmy spôsobené nedodržaním bezpečnostných pokynov,
  • ujmy spôsobené zdravotným stavom hráča,
  • škody spôsobené hráčom na zariadeniach alebo majetku prevádzky.

Maximálna výška náhrady škody je obmedzená na výšku zaplatenej ceny služby.

11. Bezpečnostná inštruktáž a súhlasy

Každý účastník pred hrou musí absolvovať bezpečnostnú inštruktáž personálu a podpísať súhlas (consent) týkajúci sa:

  • zdravotnej spôsobilosti,
  • rizík VR,
  • správania v hernom priestore.

Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo odmietnuť vstup osobám, ktoré odmietnu podpísať consent.

Rezervujúca osoba potvrdzuje, že:

  • oboznámila celú skupinu s pravidlami;
  • všetci členovia sú povinní podpísať consent pred hrou.

12. Správanie zákazníkov

Hráči sú povinní:

  • dodržiavať pokyny personálu,
  • používať VR techniku so zvýšenou opatrnosťou,
  • neprekážať ďalším skupinám ani nepoškodzovať priestor.

Pri hrubom porušení pravidiel má prevádzkovateľ právo:

  • ukončiť hru bez nároku na refund,
  • požadovať náhradu škody.

13. Reklamácie

Reklamáciu je možné uplatniť e-mailom na info@vrke.sk.

Vybavovanie reklamácií sa riadi podmienkami uvedenými v Reklamačnom poriadku nižšie.

14. Ochrana osobných údajov

Informácie o spracúvaní osobných údajov sú uvedené v samostatnom dokumente „Informácie o spracúvaní osobných údajov (GDPR)", dostupnom na www.vrke.sk.

15. Záverečné ustanovenia

Tieto VOP sú platné a účinné dňom uverejnenia na webovej stránke www.vrke.sk.

Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo meniť a aktualizovať VOP; platná verzia je vždy zverejnená na webovej stránke.

Reklamačný poriadok

1. Ako podať reklamáciu

Zákazník môže reklamáciu uplatniť e-mailom na adrese: info@vrke.sk

Reklamácia musí obsahovať:

  • meno a priezvisko
  • dátum a čas rezervácie
  • popis problému
  • návrh spôsobu riešenia (refund / náhradná hra)

2. Čo možno reklamovať

Reklamáciu je možné uplatniť najmä v prípadoch:

  • technických problémov, ktoré znemožnili využitie služby,
  • chyby na strane prevádzkovateľa,
  • ak bola služba poskytnutá v podstatne menšom rozsahu, než bola dohodnutá.

3. Čo nemožno reklamovať

Reklamáciu nemožno uplatniť najmä v prípadoch:

  • meškania zo strany zákazníka,
  • zdravotných reakcií na VR (nevoľnosť, závraty, dezorientácia),
  • nedodržania bezpečnostných pokynov hráčom,
  • nedostavenia sa celej skupiny,
  • nespokojnosti so zvoleným typom hry,
  • prerušenia hry z dôvodu nevhodného správania hráča,
  • obmedzenia hry pre vplyv alkoholu alebo omamných látok.

4. Spôsob vybavenia reklamácie

Prevádzkovateľ posúdi každú reklamáciu individuálne.

V prípade oprávnenej reklamácie môže prevádzkovateľ poskytnúť:

  • refundáciu zaplatenej sumy (pri online platbe späť na kartu), alebo
  • možnosť bezplatného opakovania hry v náhradnom termíne.

5. Lehota na vybavenie reklamácie

Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 dní odo dňa jej doručenia.

Zákazník bude informovaný e-mailom.

6. Alternatívne riešenie sporov

Ak zákazník nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo sa domnieva, že prevádzkovateľ porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na prevádzkovateľa so žiadosťou o nápravu na e-mail: info@vrke.sk.

Ak prevádzkovateľ na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, zákazník – spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, napríklad:

  • Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
    www.soi.sk

Zákazník môže využiť aj platformu riešenia sporov online (ODR):

https://ec.europa.eu/consumers/odr